Gönderen Konu: Devlet,iktidar,toplumsal devrim,politik devrim  (Okunma sayısı 6439 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi veda

  • İleti: 3352
Devlet,iktidar,toplumsal devrim,politik devrim
« Yanıtla #15 : 13 Eylül 2012, 00:15:17 »
Sondan başlarsak;
"mslüman olmayanla islam tartışılmaz gibi mi!!!!!!!! iş yorumlamak ise., bırakda bilinç anlamında eşit olalım.. inanç değil., bilim tartışıyoruz.. kimin kulağı duymuş ise algısal olarak kendi temelinden tartıır.. ben marksist olsam kulağım marksı daha iyi mi? duyacak.. marksistim deyip de kulağı marks yerine başka şey duyan yok mu?"

Müslüman olmayanla tabii islam tartışılır ama İslamın yetersizliği veya islamın akla,bilime aykırı gelen yönlerini dile getiren müslüman olmayanla,islam bunu diyor,ama siz islamı yanlış anlıyorsunuz biçiminde bir tartışmaya girilmez.
Bunun adı kraldan çok kralcı kesilmektir.
Bir de bu kadar çok ünlem işareti neyi ifade ediyor,bunu da anlamak zor.
Konuya dönersek;
Fazla uzatmaya gerek yok!
Marks'ın ne yazdığı ortada!
Doğrudan Üreticilerle,üretimin maddi birliği koptuğu an,insanın bu süreçteki faaliyetleri,döner kendisine karşı gelir,insanın kendi faaliyetlerini kendisinin denetlemesi gerekirken,bu  faaliyetler giderek insanı denetimine alır.
Marks'ın YABANCILAŞMA dediği budur.
Ve Yabancılaşma,kapitalizm öncesinde de vardır.
Toplumsal işbölümü sonucu,özel mülkiyetin ortaya çıkmasıyla,YABANCILAŞMA BAŞLAR.
Kapitalist toplumda ise,Sermaye üretim araçları üzerindeki özel mülkiyet sahipliğini kullanarak,emeği  tahakkümü altına alır,onu ücretli emek,yabancılaşmış emek haline getirerek metalaştırır.
Elmalarla,armutları biribiriyle karıştırmayalım!

"bir mülkiyet biçimi, başka bir özel mülkiyet biçimine sokulmuş olmaktadır (Batı hareketi). Rus köylüsünün elindeki toprak hiçbir zaman özel mülkiyet olmadığına göre, bu gelişme nasıl uygulanacaktır?"(Karl Marks..age)"

Ne yapsın zavallı Marks,nereden bilsin kendinden birbuçuk asır sonra sevgili suatın bu yazdıklarından dolayı kendisini sorgulayacağını.
Burada bahsedilen mülkiyet farklılığı,her ikisi de üretim aracı olmasına karşın birisinin toprağın mülkiyeti,diğerinin de sanayi üretimindeki üretim araçlarının mülkiyeti olmasıdır.
Burada bahsedilen doğu toplumlarında mülkiyetin,yani toprağın mülkiyetinin hiç bir zaman köylünün olmadığıdır.
Köylü ,toprağın sadece kullanım hakkına sahiptir.
Onu istediği gibi,eker ve biçer.
Devlet maaşlı memurları aracılığıyla elde edilen üründen,köylüye yetecek kadarını verir,gerisine kendi el koyar.
Dolayısıyla bu toplumlarda;alım-satım,miras bırakma,toprak üzerinde tasarrufta bulunma hakkı olmadığı için,buralarda birikim olmaz.
Oysa batı toplumlarında senyör,toprağın mülkiyetine sahip olduğu için,onu istediği gibi,alıp-sattığı,miras bırakabildiği için,buralarda bir birikim söz konusudur.
Burjuvazinin çıkış noktası buralar olmuştur.
Marks ,burada batıda bir zamanların senyörü,yani toprağın mülkiyetinin sahibinin,başka bir mülkiyetin sahipliğine yani sanayi devrimi sonrası,fabrika sahipliğine yükseldiğini belirtirken,doğuda der böyle toprağın mülkiyetine sahip bir sınıf yoktur.
Bu nedenle buralarda sanayi devrimi sonrası fabrika sahipliğine yükselecek sınıf nasıl olacaktır diye sorar.
Asıl soru şudur.
Dünyada kapitalizm eşit gelişmemektedir.
Yani şu meşhur eşitsiz gelişim yasası.
Yarın çok büyük bir kriz sonrası oluşan nesnelliği evrensel alanda devrime dönüştürecek bir özne çıktığında,dünyanın çok büyük bir kısmı kapitalizmi yaşarken belki de çok küçük bir kısım hala kapitalizm öncesi üretim ilişkilerinin etkisindeyse,bu dünyanın çok büyük bir kesimindeki gelişmiş kapitalist ülkelerde olan devrim,bu geri ülkeleri etkilemiyecek midir?
Tüm dünyada Komünizm etken olurken,buralarda Kapitalizm'in gelişmesi mi beklenecektir?
Rusya'daki devrim de işte bu Asya ülkelerini etkilemiş ve onları peşi sıra sürüklemiştir.

"Rus komününü kurtarmak için bir Rus devrimi gerekli, Rus komünü, Rus toplumunun yeniden doğuşunu sağlayan bir unsur olarak, kapitalist düzenin köleleştirdiği ülkelere bir üstünlük unsuru olarak kısa zamanda gelişecektir."(Karl Marks-Vera Zasulice Mektup)

Engels'in Marks'ın bu tezini destekleyen,Rus Obişinaları ile ilgili söylemlerini,daha önceki mesajlarımda dile getirdiğim için burada aktarmıyorum.
Bak ben çok sakinim :)
Çok fazla ünlem kullanmıyorum.
Sana da tavsiye ederim :)
veda
Yeryüzüne tohum gibi saçmışım ölülerimi, kimi odesada yatar, kimi prag\'da, istanbul\'da kimi.
En sevdiğim memleket yeryüzüdür, sıram gelince yeryüzüyle örtün üzerimi...NAZIM HİKMET

Çevrimdışı -suat-

  • İleti: 104
Devlet,iktidar,toplumsal devrim,politik devrim
« Yanıtla #16 : 13 Eylül 2012, 01:12:15 »
şunu netleştirelim.. derim..

Müslüman olmayanla tabi islam tartışılır ama İslamın yetersizliği veya islamın akla,bilime aykırı gelen yönlerini dile getiren müslüman olmayanla,islam bunu diyor,ama siz islamı yanlış anlıyorsunuz biçiminde bir tartışmaya girilmez.
Bunun adı kraldan çok kralcı kesilmektir.

demişsin.. ama ben bunu çok yaptım.. islam değil!! ... kuran bunu diyor ama siz ne! anlıyor ne! diyorsunuz çok dedim.. hiç de itiraz almadım.. çünkü birini müslüman yapacak isen., muhatap olmadan yapamazsın.. kılıç zoru ile yapabilirsin..
islam değil derken kasdettiğim., kuranın yorumu(tefsir) ve hadisler ile ilgilidir..
benim karşıma hadisi çıkarana., beni bağlamaz deme hakkına sahibim.. illaki müslüman olmam şart değil.. buna yanıtım çok nettir..
beni müslüman olmaya ikna mı? edeceksin.. önce yaratanın kulu olmama izin ver.. sen hadislerle., o hadislerin yazarını bana yaratanın kelamının elçisi olarak sunamazsın.. olsam olsam o hadisi yazanın islamına inanırım.. yarın ters yönde bir hadis gelir.. ona ne diyeceğim..
kısaca., bana sadece kuran ile gelebilirsin önce müslüman yap., sonra tarik(yol) göster-öner dediğimde bir şey diyemez.. demediler de..

m-l tanımının açılımını yapın desem.!?
marksist olmayı anlarım.. bu temel çizgiyi tanımlar.. ama yanına bir de leninist eklendiğinde iki ayrı çizgiyi birden savunmak mı? oluyor.. yoksa., marksizmin leninist yolu yada kanadı mı? haliyle ikincisi oluyor..

lenin marksizm dışında mı? değil.. lenin zaten kendisi marksist.. ayrıca leninist değil.. lenine sorsanız.. ben marksistim der.. leninistim demez.. ama marksizmi yorumlama anlamında bir ekol olduğundan., bazı marksistler m-l derken bunu kasdeder.. de.., acaba yaşamda., genelde., bu anlamda mı? kullanılıyor..

marks.., hegelist mi? yoksa sol hegelist feurbachcı mı? .. hepsi oldu.. sonunda kendi ekolünü yarattı.. ama bunları red etmedi..
bu anlamda marks bir düşünür ise., ve yine marks bir ideolojik ekol ise., sen ideolojik ekol yanına sahip çıkarken., ve sözlerini yorumlama hakkına sahip olurken., bende., bir düşünür olarak sahip çıkıp sözlerini yorumlama hakkına sahibim.. her ikimiz de bu yorumların doğru-yanlışlığını tartışma hakkına eşit sahibiz.
marks sana hem düşünsel olarak yarattıkları hemde ideolojik zemin olarak gerekli ise., bana da düşünsel olarak yarattıkları anlamında gereklidir.. aramızdaki tek fark., sen toptan doğru diyorsun ben ise hayır diyorum..

demek istediğim şudur..
bana bu şekilde yaklaştığında., süphanikeyi sadece ben yorumlarım.. kullanırım.. sen kullanamazsın demiş oluyorsun.. oysa., sen bunu işe yarar olarak kulanırken., ben ise o dönemin bir önemli düşünürün döneme ilişkin sözleri olarak bilgi olarak analiz-tespit temelinde bir bakış olarak önemserim.. sana ne kadar lazım ise bana da o kadar lazım.. doğruları doğrularıma katkı olarak., yanlışları da doğrularımı ispat olarak yada yanlışı görme olarak gereklidir..

bu ayıklamayı da tartışmadan yapamam ki... öbür türlü ben çalar ben söyler ben oynarım..

sen kraldan fazla kralcı demekle yanlış demiş oluyorsun.. marksı yanlış yorumlamak bundan daha tehlikelidir.. marksın kral olan yanları zaten benim de kralımdır.. oluversin mahsuru yok.. :)

sevgili arkadaşım.. olsa da., dünyada farklı olmayan marksistler olsa amenna demekki marks., marksistler tarafından yanlış yorumlanabiliyormuş.. senin gördüğünü benim görmeme engel ne olabilir ki?

bu açıklamalarımı anlayabildi isen bende anlatabildi isem.. konuya müdahil olmaya devam ederim.. yok tersi ise., arasıra müdahil olurum.. ki açtığın konu örselenmesin..

zaten devam etmelisin ki.. izleyelim.. bütünü görebilelim.. sırf bu yüzden de ara vereceğim..

sevgilerimle..

Çevrimiçi veda

  • İleti: 3352
Devlet,iktidar,toplumsal devrim,politik devrim
« Yanıtla #17 : 13 Eylül 2012, 19:46:28 »
Suat Arkadaşım
Benim kimseyi Marksist yapmak gibi bir misyonum yok.
Bu platformun da böyle bir misyonu yok.
Burası bir tartışma ve bilgi paylaşma platformu.
Tabiki tartışacağız,tabiki sen Marksizmi eleştireceksin ve ben buna yanıt vereceğim.
Bende bu arada senin ortaya koyduğun,bana göre yanlış noktaları dile getireceğim.
Benim karşı çıktığım ve Marksist olmayanlarla tartışmam dediğim,marksist olmayanların,sanki Marksistmiş gibi,Marksizmle ilgisi alakası olmayan düşünceleri
Marksizme mal etmeleri.
Benim tartışmam dediğim bu.
Biz Marksistler,Marksizmle ilgili sorunsal alanları kendi aramızda tartışırız.
Bu tartışmalar Marksizmin günün kuşullarına uygun gelişiminide beraberinde getirir.
Marksizm-Leninizm bir bütündür.
Zaten egemenlerin en büyük çabasıda Marks'ı Leninle,Lenin'i Marksla çeliştirmektir.
Tabiki bu konuda sol içersindeki truva atlarıda,bu çabaya elden geldiğince yardımcı olur.
Ben Marks'ın yazdıklarına toptan evet demiyorum.Böyle bir yaklaşımda bulunmam,asıl o zaman beni Marksizm dışına iter.
Marks'ın" ben marksist değilim" cümlesi bence yeterince açık.
Ama benim Marks'ın yaşadığı dönem de ve koşullarda ortaya koyduğu bazı tezlerin bugünkü geçerliliği konusunda,tabiki belli çekincelerim olabilir.
Ama bu nedenle ben Marksist değilim demem.
Ve ben Marksist değilim diyenlerlede bunu tartışmam.
Uzun sözün kısası,neyi yazıp,neyi yazmayacağının kararını sen kendi özgür iradenle vereceksin.
Benim buna müdahale etmem söz konusu olamaz.
Burası özgür bir paylaşım platformu.
Herkes forum kurallarına uygun olması koşuluyla her düşünceyi ifade etme özgürlüğüne sahiptir.
Herkes istediğini yazar,isteyen bunlara yanıt verir,isteyen yazılanları muhattap almaz.
Bu konularda kimse,kimseye dayatmada bulunamaz sevgili dostum.
veda
Yeryüzüne tohum gibi saçmışım ölülerimi, kimi odesada yatar, kimi prag\'da, istanbul\'da kimi.
En sevdiğim memleket yeryüzüdür, sıram gelince yeryüzüyle örtün üzerimi...NAZIM HİKMET